tirsdag den 18. oktober 2011

Vestosaurus er Ude

Min datter elsker dinosaurer og bad mig for snart længe siden om at strikke noget til hende med dinoer på. Helst langhalsdinosarer hed bulletinen. Hun får tit den slags ideer, og ser helst at det strikkede ligger klar cirka 5 minutter efter.
Men ideen med strikkede langhalse blev hængende i mine tanker og forvandlede sig lige så langsom til et design: Vestosaurus.


Så snart min søn opdagede at jeg sad og strikkede en vest med lange rækker af dinoer, ville han også have en, og jeg synes det var en sjov udfordring at omtænke designet fra retro-pang til en mere traditionel farveskala.



Vesten strikkes nedefra og op i et stykke til ærmegabene. Fra ærmegabene strikkes frem og tilbage, så en lille del af tofarvearbejdet strikkes på vrangsiden. Dinosaurermønsteret er udelukkende på diagram. 

Vestosaurus har rib langs bunden samt ved i ærmegab og hals. Den har fine knaplukninger ved begge skuldre for at gøre plads til selv det største barnehoved (af hvilken min søn er indehaver).

Vestosaurus findes i følgende størrelser
1 (2) 4 (6) 8 (10) år

Med disse mål
Overvidde: 20 (22) 24 (26) 28 (30) cm
Længde: 29 (35) 36 (42) 47,5 (53) cm

Strikkefastheden er
24 masker per 10 cm i dinosaurmønsteret

Garnet jeg har brugt er
Rasmilla Yndlingsgarn (55% lammeuld, 45% bomuld; 350 meter per 50 g)


Opskriften kan købes ved at klikke på knappen her, som fører direkte til køb af opskriften på Ravelry:




! opskriften kan også købes sammen med det originale garn i Rasmillas butik på Hallandsgade !

OBS! Når opskriften er betalt vil du blive givet valget mellem at downloade den engelske eller den danske version.




3 kommentarer:

Charlotte Kaae sagde ...

Glæder mig så meget til at strikke den... den ligger bare og venter, på at jeg har tid. :-)

Kloster sagde ...

Årh, den er godt nok fin, Signe :-) Kan du sige noget om garnforbrug i str. 4 år? :-)

StickLena =KnitLena sagde ...

Du och dina barn verkar vara ett bra team! Barnen önskar och du designar....